FAQ - Vanligt ställda frågor
På den här sidan hittar du vanligt ställda frågor och svar gällande OOMAi.
Innehåll som kan döljas
Allmän information om OOMAi
Vad är OOMAi?
OOMAi är ett finskt klädmärke som erbjuder visuella, bekväma och ansvarsfullt producerade kläder för vardag, arbete och träning. Företaget grundades 2023 och startade sin verksamhet 2025.
🚚 Leverans och beställningar
Vad är fraktkostnaderna?
Fraktkostnader beräknas i kassan baserat på plats och vald leveransmetod. Vi erbjuder fri frakt på beställningar över 89 €.
Skickar ni internationellt?
Ja, vi skickar även produkter utomlands. Kunden ansvarar för eventuella tullavgifter och skatter.
Hur lång tid tar leveransen?
Leveranstiden i Finland är vanligtvis 5–10 arbetsdagar. Internationella leveranser kan ta 5–12 arbetsdagar beroende på destination och leveransmetod.
Hur kan jag spåra min beställning?
Du får en spårningskod i din e-post när din beställning har skickats. Du kan använda den för att spåra leveransens förlopp.
Vad händer om jag angav fel leveransadress?
Kontakta oss omedelbart på info@oomai.fi. Om beställningen redan har skickats kan vi inte ändra adressen. I så fall kan du kontakta fraktbolaget direkt.
🔁 Returer och byten
Vad är er returpolicy?
Du har 14 dagars returrätt. Produkten måste vara oanvänd, i originalskick och i originalförpackning. Vänligen kontakta returns@oomai.fi för att initiera en retur. Vi kommer också att lägga till en returblankett på webbplatsen inom kort.
Kan jag returnera rabatterade produkter?
Tyvärr är rabatterade produkter och presentkort inte berättigade till retur.
Erbjuder ni byten?
Det snabbaste sättet att få en ny produkt är att returnera originalet och göra en ny beställning. Byten sker i mån av tillgång.
Vad händer om jag får en defekt eller felaktig produkt?
Vänligen kontrollera din beställning så snart du mottagit den. Om produkten är defekt eller felaktig, vänligen kontakta kundtjänst så åtgärdar vi situationen.
👕 Produkter och vård
Hur tar jag hand om OOMAi-kläder?
Varje produkt har skötselråd på tvättetiketten och produktsidan. Vi rekommenderar skonsam tvätt och att undvika höga temperaturer.
Vilka material är produkterna gjorda av?
Vi strävar efter att välja produkter tillverkade av hållbara material, såsom ekologisk bomull och återvunna fibrer. Mer detaljerad information finns på produktsidorna.
💳 Betalning och säkerhet
Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
Vi accepterar de vanligaste betalningsmetoderna, såsom Visa, Mastercard, American Express, PayPal, Apple Pay, Google Pay och Shop Pay.
Är betalningen säker?
Ja. Vi använder SSL-kryptering och betrodda betalningsleverantörer. Vi lagrar inte din betalningsinformation.
📞 Kontaktinformation
Hur kan jag kontakta Er?
Du kan skicka ett e-postmeddelande till info@oomai.fi, WhatsApp eller ringa +358 45 7885 2553 eller fylla i och skicka in kontaktformuläret.
Hittade du inte svaret på din fråga?
Om du har några frågor och svaret inte hittades ovan är du välkommen att kontakta oss, t.ex. via e-post eller chatt.
Se även Leveransvillkor , Returpolicy och Integritetspolicy för mer information.